fallback

България ще бъде страна партньор на "Зелената седмица" през 2018 г.

Подобно участие изисква сериозни средства заради мащаба на проявите и ще бъдат нужни средства от националния бюджет

15:17 | 16.01.16 г. 1

През 2018 година България ще бъде страна партньор на изложението "Зелената седмица" в Берлин. Това съобщи на брифинг в българското посолство зам.-министърът на земеделието Васил Грудев, който откри българския щанд на световното изложение за храни и земеделски продукти, започнало в столицата на Германия.

За да станем страна партньор, кандидатстваме непрекъснато от 2011 г., тъй като подобно участие безспорно ще промотира страната ни като производител на храни и туристическа дестинация, обясни Грудев. Тъй като подобно участие изисква сериозни средства заради мащаба на проявите, на които страната ни ще е домакин, ще трябва да бъдат отпуснати средства от националния бюджет.

За целта е необходимо да бъде взето решение от Министерския съвет и в последствие да се координират съвместни действия с министерствата на икономиката и на туризма.

2018 г. е избрана неслучайно, това е свързано с ангажимента на България към ротационното председателство на ЕС.

В рамките на посещението си в Германия Грудев се е срещнал с агроминистрите на Естония и на Унгария, които са посетили българския щанд на Зелената седмица. Той събщи още, че германският орган за контрол на храните е дарил лабораторно оборудване на БАБХ.

По повод разработвания от агроминистерството Кодекс за земята, Грудев коментира, че преди всичко трябва да има обществени дискусии и да се постигне съгласие за промените, които ще засегнат 10 действащи закона. Но по думите му няма как Кодексът да бъде гласуван до края на 2016 г.

След като в София беше открит центърът за промотиране на европейски продукти в Китай с участието на европейски страни във формата 16 плюс 1 Грудев каза, че той работи с персонал само от трима души, но се залага основно на електронната комуникация.

Платформата на центъра 16 плюс 1 досега е отворил един национален павилион в Ханджоу, престои и отварянето на втори в Шанхайската свободна зона. За разлика от традиционния внос, при който първо се плащат такси и мита, а след това стоките се продават, свободните зони в Китай позволяват митата да бъдат платени след финалната сделка за закупуването на съответната стока.

Постигнато е споразумение с търговската верига Метро за промотиране на български продукти в магазините, допълни Грудев. Ще представим вино, мляко и млечни продукти, плодове и зеленчуци, традиционни деликатеси със защитено географско наименование. Предстои финализиране на разговорите с Кауфланд.

Грудев припомни, че преди 10 дни България е получила официално одобрение от Китай за внос на мляко и млечни продукти. Вече имаме споразумения за внос на вино, люцерна, царевица, риба и рибни продукти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:57 | 05.09.22 г.
fallback